Friday, April 10, 2009

Mtest & music band @ Victoria High School

Last 28 March 2009,Sabtu,aku ada Mtest kat SM Victoria @ Victoria Institution (VI) kat Jalan Hang Tuah,KL. Nasib baik aku dah buat early preparation untuk test ni. Lepas je application untuk KPLI keluar, aku dah study awal-awal. Tak nak jadi macam last year. Last year aku study 2-3 hari sebelum exam, sebab 2-3 hari sebelum exam tu la baru keluar result candidate yang layak untuk Mtest tu. But this year, dapat ke tak dapat Mtest,aku nak study gak awal-awal.

Hari Mtest tu, awal-awal pagi lagi Shariff dah bangun,macam tau-tau je ibu dia nak tinggalkan dia.hahaha...sharp pukul 7.30 a.m aku keluar rumah sebab nak elak traffic jam. Lagipun aku tak familiar area Hang Tuah tu,kang dibuatnya sesat,Mtest ke mana,aku pun tah ke mana nanti.

Actually malam sebelum Mtest tu,aku dah search google map mana VI ni.Thanks to google map technology,easy search for map. So,aku pun buatla lakaran based on google map.Hopefully tak sesat la. Rupanya VI ni dekat dengan Puduraya je. Boleh dikatakan belakang dia je,cuma yang tak tahannya jam yang continuous..

Then, aku drive ikut MRR2 ke Taman Maluri. Dari Maluri tu, aku tembus ke Jalan Pudu untuk ke Hang Tuah. Tapi yang buat aku bengang, map tu dah betul, yang buat jadi tak betul and confusing tu bila ada construction. Jalan dah jadi caca marba dah. 2 kali aku pusing-pusing mencari jalan nak ke Hang Tuah. Tensionnya...aku dah takut kalau tak sempat nak masuk exam. Nasib baik la akhirnya dapat jugak aku sampai depan Puduraya tu. Bila dah sampai sana, dengan senangnya aku masuk ke Jalan Hang Tuah belakang dia. Tadaaaa! Jumpa dah VI! eheheh...

Masa sampai tu, jam pukul 8 a.m. Wahh..banyak lagi masa. Exam start pukul 9 a.m. Aku memang tak bawak buku pun untuk study,malas nak memeningkan kepala lagi, cukuplah aku dah study sampai malam semalamnya. Lagipun, pengalaman sebelum ni mengajar aku untuk tak bawak buku ke dewan peperiksaan. Boleh jadi pening and serabut...

Masa sampai tu, aku tengok VI penuh dengan manusia. Rupanya ada kokurikulum. Macam-macam ada..pengakap,bulan sabit merah, music band. Aku tengok music band dia gempak gila...no wonder la diorang banyak menang anugerah dalam and luar negara. Seronok pulak tengok diorang rehearsal. Sempat jugak aku snap few pics and video.




Masa tengah rehearsal...



Macam a group of supaheroes!



Kain belakang dia macam invisible cloth dalam cerita Harry Potter..heheh..Apa-apa pun,diorang memang sporting bila aku nak ambik gambar untuk letak dalam blog. Tapi nakal betul diorang bila ada yang kenakan aku dengan lawak yang aku tak paham.. :-p



Rehearsal..nampak simple, tapi diorang ni la yang menang award overseas...



Just before kitorang start exam, diorang pun habis rehearsal. Agaknya memang diorang stop untuk bagi laluan orang yang nak ambik exam kot, supaya keadaan jadi sunyi sepi..kalau tak macamana nak jawab soalan dengan bunyi yang bising and hingar bingar,kan?

Okay, now kita tengok pulak gambar dalam exam hall...Sempat pulak aku ambik gambar lepas dah habis exam tu.



Ni tempat duduk aku and nombor aku untuk exam ni..Hopefully this will be my lucky number..



Exam hall besar, untuk tahun ni,ramai betul yang datang Mtest,tak macam last year masa aku ambik kat Institut Perguruan yang tepi UM tu. Last year, exam hall separuh je yang datang, tapi this year..penuh! aku rasa semua orang pun memang berlumba-lumba nak jadi cikgu...



Yang berdiri atas stage tu pegawai-pegawai dia. Emm...

Exam this year agak senang jugak bagi aku sebab dah banyak yang aku prepare. Cuma sekarang aku tawakal ajela..ada rezeki, dapatla,takde rezeki,boleh cuba lain kali pulak. Paper analitikal (logik) yang paling orang takut sekali..semuanya bergantung pada kekuatan penaakulan mantik kita..emm..topik penaakulan mantik antara topik math yang paling aku tak suka masa sekolah dulu..serabut nak pikir-pikir..

A lebih tinggi dari B, B lebih tinggi dari C, C lebih rendah dari A, A lebih tinggi dari D..antara berikut manakah yang betul...A,B,C,D dengan jawapan masing-masing..ahhh..tak kuasa aku nak memikirkan sapa lagi tinggi..lantakla sapa lagi tinggi,yang penting semua manusia bukan alien..hahahah...

Lepas tu pulak, ada jugak soalan logik paper Verbal...tu pun susah jugak, kalau vocab BM kita tak kuat,aku rasa memang payah nak jawab..emm..macamana ek dengan result aku nanti?Dapat ke tak interview nanti..takpelah, kalau ada rezeki Shariff tahun ni,dapatla mak dia jadi cikgu..cikgu yang garang!heheheh...

later sambung lain cerita pulak.. ;)

2 comments:

amoi said...

haha...selambanya ko amik gambar budak2 tu...

Unknown said...

hehe..diorang sporting gile! salute to VI music band!