Friday, July 10, 2009

H1N1 outbreak..dengan kata mudah, SELSEMA BABI outbreak!

Oh no..masa kat IKEA tadi, Iman cerita yang ada budak kat sekolah dia dah kene selesema babi. And budak tu kena duduk rumah..duduk tu maksud dia mungkin kuarantin (aku agak dia belum pandai guna word kuarantin). hehe..

Also, cikgu dia yang perempuan pun ada yang kena..tapi yang menjadi kemusykilan, Iman kata, outbreak tu dirahsiakan. Apa?Dirahsiakan?Hello!!! Ni demam kura2 ke nak kena rahsia2? Iman kata lagi (emm..becok jugak dia ni..heheh) yang ada budak2 ternampak cikgu baca surat pasal selsema babi ni..then cikgu tu terkejut bila baca surat tu dan menjerit, bapak selsema babi!!!

Iman kata lagi (asik Iman je,bila Iffah nak masuk line pulak?) yang ramai budak kat sekolah dia dah pakai mask. Then Iffah kata, a ah,adik sorang je tak pakai mask dalam kelas (boleh percaya ke?)hehehe...

Aku terkejut jugak dengar cerita Iman and Iffah ni, sebab setau aku, gomen kita memang tak bagi sekolah rahsiakan kalau ada budak yang kena outbreak ni. Bahye,senyap2,pastu terjangkit kat orang lain pulak..Aku rasa mesti budak yang pergi melancong ke mana2..and as usual, yang kena adalah budak ca ya nun alif...Tapi aku hairan jugak bila Iman kata cikgu dia pun kena..aku tanya cikgu Melayu ke?dia kata a ah cikgu perempuan..then aku tanya,cikgu tu sakit macamana?

Iman : Cikgu tu uhuk uhuk uhuk masa mengajar..suara dia serak macam taknak keluar!

Aku : (terkebil2, dalam hati berkata,apa itu simptom selsema babi jugak ke?Atau Iman yang terlebih imaginasi,atau aku yang terkurang pengetahuan?)

2 comments:

kuizikel said...

cikgu tu serak lepas karaoke tu... hehe... harap2 la.. takkan cikgu tu tak cukup ilmu utk tau kuarantin bila ada gejala tu kan..

Unknown said...

hahaha...eh kite sendiri pun mungkin tak tau keseriusan selsema babi yang dah ada kat mesia..sebab tu ingat oh takpe,takyah dok umah..