Monday, July 13, 2009

Oh Atukku sayang...

Akhirnya, aku ke Kajang juga semalam, selepas dah beberapa kali tertunda sebab Shariff yang masih belum baik dari sakit mata dan selesemanya..

Kebetulan pulak, Lalia nak balik rumah, jadi aku pun pergi hantar diala, at the same time tengok tudung2 yang dah siap jahit..cantek betul...aku rasa macam taknak jual je,rasa macam nak pakai sendiri semua..muahahaha!...eh,amboii..abis bila nak balik modal ni.hahaha...

Masa kat rumah Lalia tu, sempatla aku lepak2 dan buat macam rumah sendiri..tah rasa macam dah get used je,padahal baru few times pergi rumah dia..eeee..tak malunya aku ni..tapi takpela,peduli apa,dah mak dia baik,layan aku macam dah lama kenal,aku apalagi,seronokla...hehehe...Lama jugak aku duduk lepak rumah dia,dalam 1 hour ++, maklumla,hari petang,panas,jadi letih pulak drive dari Melawati ke Balakong tu..

Lepas dah siap belek2 tudung,dan berpuas hati, maka,dengan rancangan seterusnya,aku bertolak ke rumah atuk dan opah Shariff. Aku ikut jalan shortcut dari rumah Lalia ke Simpang Balak..senang je rupanya,tak payah la aku susahkan diri nak lalu ikut Balakong yang sentiasa sesak dengan kereta2 yang selfish+lambat macam labilabi+bengong+tak sabar....dahla jalan sempit.. Bila lalu shortcut tu, tembus depan Shell dekat Simpang Balak...cepat kan?

Masa aku sampai rumah hubby, aku dok termangu2 pulak di dalam kereta..alamak si Shariff ni tertidur pulak..agaknya sebab panas+letih..ibu dia pun letih,apa lagi dia yang masih baby..Tiba2 aku nampak ada orang bukak pintu rumah, oh Ateh rupanya (makcik Shariff)...macam tau2 je aku ada depan rumah..hahaha..cayalah Ateh ni,ada kuasa psikik,boleh celen Yoda..hahaha..

Lepas dah bawak masuk Shariff yang tengah tidur, aku pun keluar rumah semula nak angkut barang2 yang dibawa..tiba2 je dengar ada orang memanggil2 aku dengan bunyi tangisan..oh rupanya Shariff dah panggil ibu dia,pantang betul kalau takde bau aku kat sebelah dia..tau je aku dah angkat bontot. Tak sempat2 nak bersalam2,dah kena nyusukan dia pulak...

Mula2 Shariff bad mood gak, tapi after awhile, dia ok,paling aku suka tengok cara Shariff pandang and cium Atuk dia..comel betul..beriya2 dia main dengan atuk dia..dengan orang lain dia tak peduli sangat..maklumla atuk dia ni rajin sungguh melayan dia,asyik berdukung je..hahaha...oh Atukku sayang....

Malam je, penuh rumah atuk dan opah dengan mak dan bapak sedara Shariff..termasukla the one and only sepupu dia belah hubby, Batrisyia...suke betul melayan si Shariff... :-)



Malu2 pulak dengan atuk..


Ngappp!!!



Emm...baik punye posing..



Lagi sekali!


Wargghhhh!!!


Scratch!scratch!

Auu..auuu...suara siapa lagi kuat atuk??


Alalala...cucu atuk sorang ni..



Emm..wanginye die...



Emm..busyuknya diaaa....



Emm...montelnya diaa.....



ok,sudahla atuk..kita main lain la pulak..



emm..jap2..tengah pikir..jap tau tukkk...



malas la tuk..orang nak tidur la..kita dah ngantuk..



babai tukkk!!

3 comments:

kuizikel said...

putihnye si don shariff ni... makin lama dah macam muka ko lak mas.. selalu nampak mcm muka janik.. hehe...

syoknye ada matkul.. eh ada atuk :)

Unknown said...

hehehe..macam muke aku ke?mesti bapak shariff tak sedap hati ni sebab dah macam muka aku..sebab slalu orang kata macam muka dia..hahaha..

matkul?hahahaha

Azila said...

aah la...cam muka ko la mas...muka janik dah tade...heheheh....