Wednesday, July 1, 2009

I'm Backk!! The DON SHARIFF is on track!

wahhh!! lamanya tak blog...dah 2 bulan lebih bila tengok tarikh last post aku.ish ish..apa nak jadi...

actually..aku balik kampung,musim durian,musim manggis,musim buah segala buah,and yang paling penting,musim kenduri kawin..since aku balik kampung pun sebab kenduri sambut menantu, terpaksalah melupakan hasrat berinternet2..sana mana nak dapat line..tengah2 hutan...dapat line pun tersedu sedan..macam hidup segan mati tak mahu pulak..heheh

eh,baru aku ingat, pojan, terima kasih sebab wish birthday aku.. :) ingat lagi pojan kat aku..sob..sob...sob.... pojan merajuk ke? :-(

masa ko wish tu, aku tade kredit nak reply, sampai ke sudah aku tak reply2..sibuk berkenduri,sibuk dengan shariff yg semaking montel dan berat itu, dan yang paling penting,sibuk membalun durian..hahaha..

eh,kata nak diet?sejak balik kampung ni, tak pernah turun berat badan aku..asik naik je..now dah naik balik sejak musim durian ni..aisey..camne ni..janik nak balik lagi 2 minggu..taklehla makan durian banyak2..kang tak larat pulak nak bawak perut yang gendut. :-p

masa balik kampung tu, sibuk betul aku ajak mak aku pergi cari lokan,kepah,tiram kat kuala besut..sampai letih mak aku nak melayan..dahla ganu sekarang panas terik...amboi..panas sampai anak aku kena demam..

sekarang memang musim benda2 alah tu..merata2 aku tengok orang carik benda alah tu kat lagun..murah lak tu..bayangkan lokan yang besar tu diorang jual rm2 sekilo..kepah rm4-5 sekilo..kerang rm2 sekilo..emm..memang kenyang perut aku dengan benda2 tu sume...sanggup aku pergi kuala besut yg 30km dari umah aku tu semata2 nak cari benda alah tu sume..tapi sebenarnya aku nak makan satar...nyam nyam!! sedap!!

sekarang pun musim sotong besar2..mak aku kalo beli sotong,mesti buat sotong pulut...sedappp wa cakap luu!! itulah antara masakan paling sedap yang mak aku wat..kalo dia masak, leh aku amik gambar and upload..since sekarang janik dah belikan nikon d40,blehla belajar2 amik gambar2...hihihihi...

ni antara2 gambar2 yg aku ambik..



look who's peeking?



fish eye view! acah je..sapa nak beli fish eye lens..mahal nak mampus! muka sharif je kembang macam ikan depan lens ni..hahah



hehehe..aku dah boleh gune mode S sket2..nampak tak?nampak tak?ala..air2 yg terpercik tu..lalalalaal...

MARI TUAN PUAN DENGAR INI CERITA,
SEORANG BABY GEMOK YANG PAGINYA JERIT SAJA,
ADA IBUNYA, TAPI IBUNYA TAK LARAT,
SEBAB BABY ITU BONTOTNYA BERAT SANGAT..

hahahaha....

continue next chapter...

5 comments:

NedLi Sakurai said...

la... balik kg ke? ingat laptop rosak, lama sgt x update (^^i)

Unknown said...

a ahla...lama tol blk kg..sebulan lebih.puas mkn buah sampai dah muak.hahaha

kuizikel said...

haha mas, sori2.. hari tu line slow masa baca, takleh komen.. tak rock la merajuk2 ni wei.. kekekekekeke

eh aku anto invois dah kat emel ko pasal quran comel tu.. cek it ice ok :)

amoi said...

blk kg rupanya...aku pon ingat laptop rosak...hehehe...ok slmt mengambil gambar menggunakan d40..hehe...

Unknown said...

heheh..ok..nanti aku cek email..tak sempat2.senang nak bwk alquran tu..leh simpan dalam beg,takpayah bawak yg besar2 kan?

nanti bolehla aku belajar amik gamba yg cantek2 dr korang..heheh