Tuesday, January 20, 2009

Bad, Hot & Harsh Monday

Emm..pagi tadi termiss Shariff punye appointment utk cucuk. Terbabas pulak tido sampai pukul 11am.PAdahal pg tadi dah jaga sampai pukul 5am, tapi dah tak tahan pening kepala sebab berjaga, konon nak tidola sekejap, yang harunye lupe pulak nak set alarm..apa lagi..terbabas la..hahah..


Then aku bwkla Shariff dan neneknya pergi klinik desa Kg Pasir tu pukul 2. Ingatkan bukakla, coz usually masa mengandung dulu, klinik ibu2 mengandung sampai petang, tapi yang klinik kanak2 ni off pulak petang, and yang sedihnye, satu minggu 1 hari je klinik kanak2, which is only on Monday. Dahh..termiss pulak cucuk dia..then nurse tu kata, since aku nak balik Terengganu, bolehla pegi mane2 klinik desa yang berdekatan utk cucuk Shariff si gemok tu.Takpela..besok dah nak balik Terengganu, nanti aku ajak Abe (my brother) pergi klinik desa kat Renek. Mak kate Nora (my sis in law) selalu pegi checkup kat klinik situ..dekat je dgn umah..org pon tak ramai.

Today is a hot day for a sumo prince like Shariff..haha..berpeluh2..lepas ciow dr klinik desa tadi, aku dgn mak aku dan si gemok tu pegila kedai Sae Me Mart (bwh tempat tusyen ,tempat Kak Dah selalu membeli brg2 utk recipe Korea) nak beli mi panjang..tah apa tah nama die..tapi nak buat Vietnamese Roll kat kampung nanti..okla..harga die RM 9. Byk jugak dalam satu peket tu.Lepas tu, kitorang pergi la Tesco Ampang sebab nak beli brg2 utk bwk balik kampung, and aku pun nak beli pisang & susu cair nak masak pingat pisang lembek for my mother in law..cadang nak dtg umah die. Masa kat Tesco dah SMS die kata nak dtg lepas beli brg kat TEsco, and cdg nak buat je pengat tu kat umah die..alang2 dah separuh jalan..tiba2 Shariff dah bangun tido and meragam..dah tanak dok dlm trolley tu..

Terpaksala kitorang balik dulu...cdg nak amik Ayu (my younger sister) abis kije KFC, tapi lambat pulak dia abis, then aku ckp dgn mak aku balik dulu la..bleh mandi2 kan Shariff, and mak aku pon bleh solat Asar je dulu...

Dah balik umah, aku pon cuba masak pengat tu for the 2nd time..kali ni memang jadi..pisang pon dah tak lembek..hihihi..sebab aku dah pandai goreng tanak bagi lembek...

Tung tang tung tang....lepas magrib baru kitorang bertolak gi Kajang...mak mentua aku dah sms tanye jadi ke tak jadi nak dtg..hahaha..saje je nak visit bwk si gemok aku tu jumpa opah dia...lgpon nak bg die pengat pisang tu..coz asalnye, aku cdg nak bg die semlm masa gi sauna infra red tu..tapi malangnye semlm tak sempat sbb aku tetido smpai ptg..tak sempat nak beli apa..

Happy betul opah Shariff coz dpt jumpa cucu dia..aku slalu lupa nak snap pic bila kat sana..hahah..takpela..bila naik Cameron nanti, aku nak snap pic byk2..then aku akan upload kat sini..

Anyway, I did something which I regret soo much today..I feel like I'm a bad person towards someone...I was quite harsh and quite irrespective towards him in my sms..I'm so sorry about that..letih punya pasal, sometimes we become very moody..

That's why today is bad,hot & harsh Monday for me.... :)

Ni gambar Shariff masa kat Tesco :-)

a grumpy little baby..


look at his legssss!


look at his cheekkk!


look at his armmmm!


cakkkkuuuuuuuuuuuuuu.......


cakkkkkkkkk!!hahahah
playing hide n seek with his nenek ;)

1 comment:

kuizikel said...

suka suki ko panggil anak ko si gemuk mas... hehehehe

adoi adoi.. mmg muka nakal betul la si chomel sorang niiiii.. ikut sape la tu yerk?