Sunday, January 18, 2009

Smelly Sunday!heheh

Sampai saat aku menulis blog ini pada waktu ini di hari ini, aku blom mandi lagi untuk hari ini..bau dah lagi wangi dari kambing dah..hehehe...bukan malas ek, tapi tak sempat lagi..tadi terlambat pulak bangun, lepas tu kene cuci pam susu and breakfast dulu sementara tunggu baby aku bangun, lepas die dah bangun, nenek die mandikan, aku kene perah susu dulu,nanti tak sempat pulak nak perah, padahal susu dah melimpah2 and baby pun dah nak abis mandi..


Anyway, i'm waiting for my husband to online..dulu sebelum bersalin, tiap2 malam mesti chat dengan die, but now since dah ada baby, susah sket nak chat, kadang2 bile baru nak chat, Shariff dah nangis..oh yes,dah bagitau blom nama anak aku? Shariff Miqdad bin Mohd Faizal Azni. Shariff (maksud: Yang mulia) tu aku amik sempena nama budak Afrika yang sejak baby dah bleh ckp multilanguage, and umur 3 thn dah tahfiz...orang panggil die miracle boy, while Miqdad (maksud: pedang yang terhunus/melarang perkara maksiat) tu bapak die amik sempena nama kwn kepada kwn die yg tegas and cakap pun memang berkarisma seperti pedang yang terhunus.hehehe..so kitorang gabungkan, jadila Shariff Miqdad.

Harapan kitorang supaya Shariff Miqdad ni menjadi seperti maksud nama die sendiri..and I tell u aaa, dia punye garang tak ingattt..betul2 macam pedang yang terhunus, lepas tu grumpy gila!Like grumpy old man the movie..lepas tu kuat betul berak dengan kentut..so funny!hehehe...kelakar sangat bile tengok die tengah meneran nak berak..dengan penuh perasaan dan semangat yang mendalam..can be seen from his face..hihihi..whatever it is, cita2 bapak die nak jadikan die tahfiz and ustaz,sebab tu uri die atuk dengan opah die tanam di surau, betul2 depan tempat imam solat. :-)






Sedang meneran sekuat hati...



Now why popeye baby?Bcozzzz...tengokla lengan die skang, betul2 mcm popeye..my sis calls him sumo baby..but his father calls him popeye baby..whatever la..as long as he is my heart & soul..hehehe..


Ni gamba lengan die..eh..oooopss!!salah gamba la..terbubuh gamba breast die pulak!hahahah


Now baru betul gamba lengan die..heheh..tembammm!! berkelar2!!macam tebu gemok!hahah..

Today I'm going to the sauna again!! Hopefully jadila..tapi aku malas nak call mother in law aku dulu..nanti tak jadi malu saje..dah dekat2 nak bertolak dari umah baru aku call..mane tau kalo aku call awal2 ni, die dah prepare any dishes, then tetiba tak jadi, kesian die..mother in law aku ni jenis kalo org datang umah, sukelaaa sangat hidang itu ini..kalo tak gemok tataula..hahaha..


MAsa aku pantang kat rumah mother in law aku haritu, paling best..hihihi..macam2 bleh mkn..bile husband aku tanye, bleh mkn ke tu? Aku ckp je..blehhh...lepas tu, kalo sakit,aku diam je...sampai ada satu saat tu,tak ingatla aku salah mkn ape or agaknye banyak bergerak, aku nak kencing sakit gile, pastu pinggang, perut n belakang aku jadi sakit yg amat, time tu dah risau..mane tau bentan..nasib baik tak kuar darah..pagi tu aku tepon mak aku bgtau psl sakit yg amat tu...mak aku dah bising sebab mkn tak pantang, pastu byk bergerak..padahal belum fully recovered lagi..lepas tu aku ckp dgn husband aku yg aku nak gi dok umah mak aku pulakla..sbb aku takut nanti lagi sakit bile tak berpantang..hahaha..at least bleh bertungku, berurut etc..bila dah dok umah mak aku,kene pantang balik..makanla aku ikan kering,nasi,ulam and lada itam.adoi..boringnye..hahah..


Oh lupe nak bgtau, my sis loves to cook soooo much..her dream is to become Kitchen Goddess..well..why kitchen goddess?sebab itula kije die kalo tade kije selain dari dok depan komputer..that's why she can create new recipes, rajin mencari recipe dr internet and kawan2..hahah...Oh ye, semalam masa Ayah Su aku datang, aku pun cubala one of her million recipes..heheh..now let's take a look..

Pengat Pisang Lembek

(nama aku reka sendiri, sebab rasanye macam tak jadi..hehehe..pisang tu dah terlebih lembek sudaaa...)



Masa masih dalam penggorengan..hehe..aku gune pisang montel+pisang lemak manis..goreng kosong..takde tepung or gula or garam..minyak sikit je tau..sekadar nak bagi pisang garing.



Pastu masukkan susu cair 1 tin, air 1/2 tin, and daun pandan.Bila dah mendidih, baru aku humban sume pisang2 tu..hahah



Tadaaaa!!! dah siap..eh macam sama je dengan gamba no.2 tu.Yang beza cuma mangkuk dengan kuali je..heheh..

Rasa die tersangatla sedap dan lemak manis..sedappppp!!!Whatever it is, I must try to improve my cooking skill, and since dah ada blog sendiri, bolehla aku try recipe2 baru..heheh..and yet, dah ada suami ni, kenala rajin mencuba,walaupun die balik Mesia setahun sekali je..Husband aku selalu suruh aku rajin masak..tapi kadang2 aku lupa..eh masak pun bleh lupa ke?hahaha...lupa+malas..Takpe, abang jangan risau,bila abang balik Mesia bln 5@9 ni, Mang dah pandai masak mcm Chef Wan. ("berangan sendiri"..hihihi)

No comments: