Thursday, December 31, 2009

What a quiet day today...

Besok dah New Year, rasa macam kejap je..since most of Japanese are celebrating the coming new year's day, ramai dah balik ke Japan pun. All my 3 bosses takde kat sini, yang tinggal untuk monitor staff cuma supervisor je, which I called her Ms. Kek. Sebab tu department aku senyapp je..Department sebelah pun senyap sebab ramai bercuti. Eh, tak nak tanya ke kenapa aku boleh tau department sebelah takde orang? Sebabnya ialah..setiap department kat floor aku ni dipisahkan cuma dengan partition yang separuh je..jadi kalo orang department sebelah punya hp berbunyi lagu King Kong ke Mission Impossible ke apa ke, aku boleh dengar...Apa yang diorang cakap pun aku boleh dengar.hahaha...



Sedar tak sedar, dah 4 weeks aku kerja sini. Langsung tak sedar yang masa begitu cepat berlalu. Aku rasa macam semalam je baru start kerja. And yet, I'm getting used with SHARP's environment, the people, the facilities and the places. Dah tak kekok macam dulu. Masa baru-baru dulu, aku hampir termasuk tandas lelaki, sebab tandas lelaki dengan perempuan dibezakan dengan lorong berlainan je. Selamba je aku masuk lorong pertama, padahal tandas perempuan kat lorong kedua.hahaha..foolish betul masa tu. Nasib baik takde orang nampak..Aku pun dah more comfortable dengan job scope aku walaupun masih banyak yang aku belum belajar. Hopefully sempatla aku belajar during my probationary. Aku pun berharap supaya records aku semua baik. So far tak pernah aku datang lambat atau MC. Cuma pernah sehari je EL sebab Shariff masuk hospital. Tu pun disebabkan takut rekod buruk, cepat-cepat aku mintak letter of confirmation from Dr. Wong yang mengatakan Shariff masuk di sini dan aku guardian dia, then terus fax ke office. Pheww..!


Sepanjang kerja kat sini, semua colleagues aku baik and friendly dengan aku, cuma time busy diorang memang betul-betul serious..But being within Japenese bosses, buat aku segan nak berborak lama atau kuat. Even aku tak pernah allow my friends or family to call me via my office phone. Kalau nak call pun guna handphone je. Talking about handphone, my Nokia N95 has become totally wrecked! Why? Tanyalah Shariff apa yang dia buat..hahaha...boleh pulak aku bagi dia dengar lagu hippo, then tiba-tiba dia gigit and baling ke bawah tangga...hancur terus! Tercabut semua button semua..menangis aku tengok n95 aku tu...ehehe..takdelah..aku yang berhati batu ni nak nangis? heheh...tak nangis, tapi gembira je sebab ada can beli handphone baru.. :-p

Mentioning about colleagues, yang banyak bagi teguran dan nasihat adalah seniora-seniora team aku..coz they have been working here for a long time, and are totally used with all those 3 bosses' attitude. Paling aku takut dengan Boss Tengah, coz according to Kak Sal (my senior), Boss Tengah ni lah yang akan evaluate performance kita untuk kenaikan gaji, bonus etc. Aku memang perasan pun dia selalu perhatikan kegiatan staff-staff dia..even senior-senior aku kat sini pun tak berani nak buat kerja-kerja lain kalau dia ada..nak surf internet?Jangan harap la beb..kalau terdesak pun, bukak internet dalam window cikenittt jee...hahaah...I did that once.. :-p Nakal betul aku..heheh. The other 2 bosses, tugas diorang lain. Takde kena mengena dengan kegiatan staff, tapi semua related dengan kerja.

Ah..lambatnya nak habis probation..lagi 2 bulan..eh 2 bulan?Actually tak lama..sebabb...1 bulan yang aku lalui ni pun aku tak sedar begitu cepat sekali masa berlalu. :-)

No comments: