Thursday, March 5, 2009

Bodek..kereta auntie lawalah...

Tadi pagi aku pergi rumah Kak Dah. Saje berjalan bawak Yasin dengan Shariff. As usual, Iman dengan Iffah suka sangat dengan Shariff. Kalau boleh digolek macam teddy bear, mesti dah lama diorang buat.hahaha

Tiba2 je electric takde...punyalah panas,sampai Shariff merengek. Aku pun bukak baju dengan stoking Shariff. Lepas tu nyusukan dia kat bilik budak2 ni. Masa tu tiba2 je hujan lebat gila.

Masa tu pukul 12.10 tengahari.

Aku: Iman, auntie hantar pergi sekolah nak?
Iman: Takpe, takpayah, mama kata dia dah ontheway balik.
Aku: Oh yeke,takpelah macam tu.

Then aku pun bawak Shariff keluar bilik ,siap2 nak keluar rumah. Then aku cakap sorang2, "jap gi nak singgah kedai mamaklah beli aiskrim". Iffah dengan Abas yang tengah main tiba2 menjerit cakap "NAK2!. So aku cakap, ok,tapi kena ikut auntielah, nanti auntie hantar pergi sekolah sekali.

Tiba2 je Iman cakap nak jugak. Lepas tu aku cakap "Aik?kata tak nak ikut auntie?Kata mama on the way?" Lepas tu Iman cakap,"Takpe, mama bagi."

Aku tersenyum sendiri....... :)

Ok,lepas tu, budak2 ni bersesak2 lah macam ikan sardin kat seat belakang. Since baby carrier dah letak kat seat depan, takde siapa muat duduk depan, cuma boleh letak beg Abas je kat bawah tu.

Lepas dah beli aiskrim, aku pun hantar budak2 ni kat sekolah sampai dalam pagar, park depan kantin. Then aku bagitaulah suruh habiskan aiskrim dulu dalam kereta,nanti susah nak keluar sebab hujan lebat.Nak pegang aiskrim,nak pegang beg lagi, nak tutup pintu kereta,nanti jatuh pulak aiskrim.

Diorang pun makanlah aiskrim dalam kereta sampai habis. Tiba2 Abas cakap "Kereta auntie lawalah..."Aku pun pusing kepala ke belakang pandang dia sambil terkebil2..Tiba2 Iffah pun menyambung "A ah, kereta auntie lawalah"..(Iffah ada habit suka ajuk apa orang cakap mungkin sebab dia taknak kalah kot..hehehe)..Pastu Iman pun sama "A ah kitorang rasa kereta auntie lawalah"..Uish!Dah jadi ayat majmuk pulak..hahahah

Aku yang terkebil2 ni dengan segeranya berkata,"Yekeeeee???Terima kasihhh banyak2..nanti auntie belanja aiskrim lagi ye?"hehehe..

Maka mereka semua pun saling pandang memandang dan tersenyum sesama sendiri sebelum keluar kereta.

Moral of the Story: Kena bodek untuk dapat lagi lain kali... :-p

4 comments:

amoi said...

baiknyeee auntie niii...nak jadi anak sedara jugak boleh???hehe...

NedLi Sakurai said...

"auntie... keta auntie cantik laaa"
~ sambil mengharapkan auntie blanjer eskrem gak *wink*wink*

kuizikel said...

pergh gila pndai bodek bdk 3 orang ni.. mas letak gambo diaorg...

tringat dulu iman masa kecik2... commmmmmmmmel sgt dgn pipi merah...

Unknown said...

hahahaha..nakal tol la korang ni..nanti aku banje eskrem k?tapi kenala pandai bodek macam diorang..kena carik point lain pulak tau,takleh tiru diorang *wink*