Sunday, March 15, 2009

KPLI, Chilis again & more...

Hui..lama dah tak memblogkan diri sejak busy study untuk KPLI. Actually aku apply untuk kpli intake July 2009, and exam MTEST dia 28/3 ni. So kenala meluangkan masa untuk study..taknak jadi macam last year,last minit baru nak study.hehhehe...harap2 dapatla KPLI untuk tahun ni,mana tau ada rezeki.

Anyway,dalam keadaan busy dengan Shariff and study, sempatla jugak aku merewang pergi makan kat Chilis KLCC and jalan2 kat IKEA dengan Kak Dah.hehehhe...Seperti biasa,makan kat Chilis dapat diskaun dengan ihsan Abg Halim.heheh..makan kat IKEA pulak,dengan ihsan duit poket aku sendiri.hahhaa..nasib baik ada duit,kalau takde duit,makan sos hotdog je la aku banyak2. :-p

Ni gambar2 semasa bersuka ria di Chilis. Eh,lupa nak cerita, masa budak2 ni lepak tepi tingkap Chilis ni, diorang claim nampak pocong dengan nenek tua dekat dengan fountain KLCC. Pocong nampak bawah pokok..berdiri tegak and lompat sikit2 je..yang nenek tua pulak duduk dekat small island tengah2 fountain. Meremang gak bulu roma..tapi maybe betul jugak,sebab usually children don't lie and tak reti exaggerate macam kita adults. Bersungguh2 diorang cerita, and cerita diorang semua sama,takdepun sorang ni lain,sorang lagi lain. Aku rasa mungkin betul, sebab masa diorang dapat lepak tepi tingkap tu pun dah pukul 11.30 p.m, lampu2 taman KLCC dah tutup pun, and kitorang lak blah dari Chilis tu pukul 1.30 a.m. Orang lain semua dah balik 12.30 a.m,but we were STILL there until 1.30 a.m.

Sian hubby dah tunggu nak chatting, tapi bini dok melepak lagi kat Chilis..heheh..actually aku dah tersengguk2 dah tunggu Kak Dah abis borak dengan kawan2 dia. :-p

CHILIS



The Brotherhood..



Yasmin a.k.a Dora The Explorer. According to her mother,kawan2 dia kat tadika panggil dia Dora The Explorer sebab rambut dia macam Dora. Tau tak dia panggil Shariff macamana? Miau..miau..miau...hahahhaa..kelakar,dia ingat panggil baby macam panggil kucing. :-p



Tangan tu mengganggu penglihatan je, jadi aku fokuskan muka Iffah dengan hero kat belakang tu je.hehehe..



Peace!



Warung kopi kanak2 ribena..



Yeah!!



Iffah suka senyum macam tu..bila aku tanya nape senyum camtu,dia jawab,adik tak reti nak senyum camne. Aiii..nak senyum pun tak reti?hahaha



Again with that smile..sepesen je muka bila dalam gambar. :-p



Bersusah payah dia crawl bawah meja semata2 nak duduk sebelah aku amik gambar sekali dengan Shariff.hahaha



Same smile,but with different looks.



Ok2, memang dia takleh senyum pesen lain..pesen tu je yang dia tau..hahaha..



New KFC menu.. Baby Fat Stick..



Bahagianya Shariff tidur...



Emm..bahagianya.. *ayat yang sama*



Err..bahagianyaaaaa *ayat yang sama-but with different spelling*


AN EVENING WALK


Sebelum pergi IKEA malam tadi, sempatlah aku berjalan2 dengan Iman and Iffah dekat area rumah Kak Dah. Iffah pulak tengah happy sebab baru pandai naik basikal, tinggal Iman je yang tak reti lagi. Then aku singgah beli air jambu batu dekat depan KKlub. Best betul air jambu dia,lagi2 bila letak serbuk asam boi banyak2.

Sepanjang berjalan2 tu, Shariff senyappp je,gelak tak,senyum tak,bunyi pun tak..rupa2 nya bila balik rumah,penuh kari dalam pampers dia.hahaha



Termenung sambil meneran..



Iman main2 dengan dia pun dia wat derk je..macam tak best je kakak ni.hahah



Sempat lagi mata mengerling masa ambik gambar dia. :-p



Lembu tu pun tak memberi makna pada Shariff..yang penting kari dalam pampers mesti settle dulu.hahahah


IKEA

Ni pulak masa kat IKEA. Tidur lagi..mana2 pergi mesti dia nak tidur.Lantakla mak dia nak makan ke apa ke,yang penting,dia nak tidur.hahah..Shariff..Shariff..



Iman kata, topi yang Pak Uda (hubby) belikan untuk Shariff ni,bila Shariff pakai,nampak macam makcik2 .hahahahaha...



Yeke?Macam makcik2 ke?Aku rasa macam comel je..Iffah kata pulak macam polar bear..Polar bear pakai topi ke?hahaha


ok ciow,later sambung! ;)

5 comments:

amoi said...

wah nak ambik KPLI ek...kawan aku pun ada 2 org nak exam...good luck ek...dah beli buku belum?hehe...

Unknown said...

hehehe..dah beli dah buku since last year.hahaha..buku yang tak sempat abis study :-p

wish me luck!!!gambate!!

NedLi Sakurai said...

chaiyok! chaiyok!

kuizikel said...

makcik2? hahaha.. tgelak aku..

soh iffah ckp 'cheese', baru la nampak gigi.. hehehehe

good luck a.. pas ni leh jd cikgu mas...

shariff kuat tdo la, bagus2... heehehehe

NedLi Sakurai said...

maunyer tidak.. makan cukup, perut kenyang, then asyik jalan-jalan jer.. mesti penat giler... tue yg tido jer (^^ii)